Teczka pedagoga specjalnego | Forum Media Polska
0 Koszyk
Logowanie

Logopedia

teczkapedagogaspecjalnego.pl

Teczka pedagoga specjalnego z materiałami do pracy z dziećmi ze SPE

Teczka pedagoga specjalnego to narzędzie do diagnozowania i rozwiązywania problemów oraz praktyczny poradnik wspomagający pedagogów specjalnych w ich codziennej pracy. To praktyczna publikacja wspierająca osoby na nowej funkcji w ich codziennej pracy. Z pomocą poradnika wywiążą się Państwo z zadań pedagoga specjalnego i obowiązków nałożonych przez prawo oświatowe i dyrektora jednostki oświatowej. Teczka opracowywana jest przez zespół złożony z wykwalifikowanych praktyków, uznanych pedagogów i psychologów. Teczka rekomendowana jest przez Radę Programową czasopism „Głos Pedagogiczny” i „Terapia specjalna”.

teczkapedagogaspecjalnego.pl

Wybierz swoją wersję

Co zyskasz, korzystając z „Teczki pedagoga specjalnego z materiałami do pracy z dziećmi ze SPE”?

  • Będziesz na bieżąco ze zmianami prawa oświatowego regulującymi funkcjonowanie pedagoga specjalnego w Twojej placówce oraz aktualnymi wymaganiami w zakresie pomocy uczniom ze SPE.
  • Będziesz zawsze przygotowany do kontroli dzięki kompleksowej dokumentacji opracowanej przez doświadczonych ekspertów.
  • Przeszkolisz się w ramach dostępu do 9 specjalistycznych szkoleń z obszaru oceny efektywności zajęć prowadzonych w ramach m.in. pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniami w spektrum autyzmu czy konstruowania IPET.
  • Zapewniasz 100% wsparcia w pracy z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą lub słabosłyszącą, niewidomą lub słabowidzącą, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją.

Wraz z publikacją otrzymujesz ponad 90 wzorcowych dokumentów przydatnych w pracy pedagoga specjalnego:

  • Plany pracy, programy zajęć
  • Wzory dokumentów, protokołów, pism m.in. zgody rodziców, deklaracji, pisma do sądu, opinie, protokoły posiedzeń zespołów, karty indywidualnych potrzeb uczniów, karty udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • Scenariusze zajęć socjoterapeutycznych, ćwiczenia, karty pracy, zeszyt obserwacji ucznia, ulotki dla uczniów, pakiet ćwiczeń relaksacyjnych do rozdania uczniom, kontrakt
  • Rejestry, arkusze, wykazy m.in. rejestry uczniów posiadających opinie, orzeczenia ppp, IPET-y, WOPFU
  • Ankiety, diagnozy m.in. ankiety dla uczniów, nauczycieli, rodziców, ankiety ewaluacyjne.

W ramach dostępu PREMIUM otrzymujesz 9 specjalistycznych szkoleń tj.: Narzędzia do oceny efektywności zajęć prowadzonych w ramach ppp, TIK w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, Praca z uczniem z nadpobudliwością psychoruchową (ADHD), Praca z uczniem z zespołem Aspergera na różnych etapach edukacji, Prawidłowe odczytywanie i realizowanie wskazań i zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego, Konstruowanie IPET, Praca z uczniem ze SPE w nauczaniu zdalnym, Wykorzystanie narzędzi TIK w pracy z osobami ze SPE, Zajęcia rewalidacyjne i zajęcia specjalistyczne.

Spis treści

  • 1.1 Pedagog specjalny w przedszkolu i szkole – nowa funkcja
  • 1.2 Zakres obowiązków pedagoga specjalnego, pedagoga szkolnego i psychologa
  • 1.3 Plan pracy pedagoga specjalnego w przedszkolu
  • 1.4 Plan pracy pedagoga specjalnego w szkole
  • 1.5 Nowe zasady awansu zawodowego nauczycieli po nowelizacji Karty Nauczyciela
  • 1.6 Ocena pracy nauczyciela oraz inne zmiany w nowelizacji Karty Nauczyciela
  • 1.7 Zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem – zadania pedagoga specjalnego według nowego rozporządzenia
  • 1.8 Dzienniki pracy pedagoga specjalnego
  • 1.9 Potrzeby i preferencje w zakresie Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli – ankieta dla nauczycieli
  • 1.10 Dylematy pedagoga specjalnego w pytaniach i odpowiedziach
  • 1.11 Wzór sprawozdania z pracy pedagoga specjalnego (z przykładowymi wpisami)
  • 1.12 Dobrostan nauczycieli. Co mogą zrobić, żeby czuć się dobrze w szkole?
  • 1.13 Nowe standardy ochrony małoletnich
  • 2.1 Wiodąca rola pedagoga specjalnego w procesie diagnozowania
  • 2.1.1 Diagnoza krok po kroku
  • 2.1.2 Diagnoza pedagogiczna… i co dalej
  • 2.1.3 Organizacja badań i czynności diagnostycznych pedagoga specjalnego
  • 2.1.4 Obserwacja ucznia jako czynność diagnostyczna pedagoga specjalnego
  • 2.2 Przygotowanie badania ankietowego na przykładzie metody socjometrycznej
  • 2.3 Niepokój czy przewlekły stres – symptomy umożliwiające rozpoznanie u ucznia rodzaju kryzysu psychologicznego
  • 2.4 Samobójstwa w grupie adolescentów – diagnoza ryzyka popełnienia samobójstwa i pomoc po próbie samobójczej
  • 2.5 Gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły
  • 2.6 Działania profilaktyczne i procedura postępowania w sytuacji ucznia przyjmującego środki psychoaktywne
  • 2.7 Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w szkole
  • 2.7.1 Zrozumieć lęk. Wykorzystaj energię stresu do samorozwoju. Nie taka porażka straszna, jak ją malują
  • 2.7.2 Jak skutecznie poradzić sobie z konfliktem między rodzicami a szkołą w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
  • 2.7.3 Mindfulness na co dzień
  • 2.7.4 Działania prozdrowotne w szkole
  • 2.7.5 Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole. Jakie techniki i strategie sprawdzą się w świecie VUCA?
  • 3.1 Efektywna współpraca pedagoga szkolnego z pedagogiem specjalnym
  • 3.1.1 Budowanie relacji podstawowym celem pracy pedagoga/pedagoga specjalnego
  • 3.1.2 Pedagog szkolny i pedagog specjalny – dwóch specjalistów w jednej osobie
  • 3.2 Zasady określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia
  • 3.3 Dyrektor, pedagog specjalny, nauczyciele, rodzice – wszyscy razem w jednym celu
  • 3.3.1 Dostępność pedagoga specjalnego – regulacje prawne w kontekście praktycznych szkolnych rozwiązań
  • 3.4 Rozpoznawanie typów uczniów w celu poprawy wyników w nauce
  • 4.1 Efektywne wspieranie uczniów przez cały rok szkolny – indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET) oraz wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU)
  • 4.2 Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny – wzór
  • 4.3 Ewaluacja pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
  • 4.3.1 Prawa ucznia niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej
  • 4.3.2 Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej
  • 4.4 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – afazja motoryczna – etap edukacyjny przedszkole
  • 4.5 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – NI stopnia lekkiego – szkoła podstawowa
  • 4.6 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – Słabosłyszenie – przedszkole
  • 4.7 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – uczeń z zaburzeniami ze spektrum autyzmu szkoła podstawowa klasa VI
  • 4.8 Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny – edukacja Wczesnoszkolna
  • 5.1 Indywidualizacja, dostosowanie wymagań edukacyjnych oraz ocenianie uczniów niepełnosprawnych
  • 5.2 Metody pracy z dziećmi i młodzieżą z deficytami w obszarze umiejętności społecznych
  • 5.3 Rola pedagoga w koordynowaniu wsparcia uczniów ze spektrum autyzmu
  • 5.4 Zasady organizacji i prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych
  • 5.5 Zasady organizacji i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych
  • 5.6 Case study. Postępowanie w przypadku trudności w uczeniu się na etapie edukacji wczesnoszkolnej
  • 5.7 Case study – postępowanie w przypadku pracy z dzieckiem agresywnym
  • 5.7.1 Pedagog specjalny wobec problemu prowokacyjnych zachowań uczniów
  • 5.7.2 Skuteczna komunikacja
  • 5.7.3 Konflikty rówieśnicze w pracy pedagoga specjalnego
  • 5.8 Kontrakt z uczniem – niedoceniana przez pedagogów metoda wychowawcza
  • 6.1 Porada i konsultacja – ważne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • 6.1.1 Indywidualne rozmowy pedagoga specjalnego z uczniami. Przykładowe elementy skryptów
  • 6.2 Praca z uczniem z FAS
  • 6.3 Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi
  • 6.3.1 Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniowi – pytania i odpowiedzi
  • 6.4 Kwestionariusz wywiadu z rodzicami ucznia
  • 6.5 Wiem, co czują inne osoby
  • 6.5.1 Dziecko w spektrum autyzmu i z dysleksją
  • 6.5.2 Case study – uczeń z ASD
  • 6.5.3 Uczeń ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Jakiego wsparcia potrzebuje dyslektyk i dyskalkulik?
  • 6.6 Uczę się uczyć – mapy myśli. Planer skutecznego uczenia się
  • 6.7 Notuję, czyli jak zrobić dobre notatki
  • 6.8 Doskonalę swoją pamięć
  • 6.9 Rola rówieśniczego wsparcia wobec ucznia w kryzysie emocjonalnym lub w sytuacji traumy
  • 6.9.1 Zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym
  • 6.9.2 Jak radzimy sobie z uczuciami? – scenariusze zajęć
  • 6.10 Bezpieczne korzystanie przez pedagoga specjalnego z elementów terapii poznawczo-behawioralnej
  • 6.11 Uczeń z ADHD w szkole. Jak projektować przestrzeń rozwojową mózgów nieneurotypowych?
  • 6.11.1 Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD)
  • 7.1 Współpraca z podmiotami i instytucjami
  • 7.2 Arkusz kontroli wniosku kierowanego do poradni psychologiczno-pedagogicznej o przeprowadzenie diagnozy ucznia w przypadku braku efektów pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • 7.3 Rola notatki służbowej w pracy pedagoga specjalnego
  • 7.4 Różnorodność funkcji pełnionych w szkole przez nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej
Poznaj naszych autorów:

Poznaj naszych autorów:

Redaktor prowadząca czasopisma „Głos Pedagogiczny”, pedagog specjalny, socjoterapeuta. terapeuta pedagogiczny. Autorka popularnych programów szkoleniowych dla nauczycieli oraz programów profilaktycznych dla młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Wieloletni pedagog w poradni psychologiczno-pedagogicznej oraz w publicznym gimnazjum. Czynnie angażuje się w pomoc dzieciom i rodzicom, prowadzi warsztaty psychoedukacyjne i grupy wsparcia.

zwiń

Psycholog, oligofrenopedagog, certyfikowany trener umiejętności społecznych, w trakcie 4-letnich studiów podyplomowych z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Warszawie. Swoje doświadczenie zdobywała w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na oddziale psychiatrycznym w szpitalu im. J. Babińskiego w Łodzi, a także placówkach edukacyjnych i przedszkolach specjalistycznych dla dzieci ze spektrum autyzmu. Zawodowo związana z Fundacją z ASPI-racjami w Łodzi, gdzie obecnie pracuje na stanowisku psychologa w Poradni dla Dzieci i Młodzieży, która działa w ramach tej placówki.

zwiń

Pedagog specjalny, nauczyciel wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Na co dzień pracuje z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę zwraca na umiejętności kluczowe oraz motywację dziecka, które umiejętnie stara się rozwijać. Uważnie słucha potrzeb rodziców i współpracuje z nimi, aby dać wsparcie i wskazówki do dalszej pracy. W Poznaniu współtworzy Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka „Aspekt”.

zwiń

Pedagog, terapeuta, trener, specjalista ds. edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli. Propagatorka treści dotyczących bezpieczeństwa w sieci – trenerka Bezpiecznego Internetu, współtwórca kampanii profilaktyczno-społecznych Odpowiedzialny Kierowca 2016, Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016 oraz Rodzina Na TAK., promotorka wysokiej wrażliwości jako zasobu.

zwiń

Zawartość publikacji

Przekazujemy Państwu dostęp do sprawdzonych, w pełni autorskich rozwiązań rekomendowanych przez Czytelników „Głosu Pedagogicznego”, które podniosą poziom bezpieczeństwa w placówce oświatowej z uwzględnieniem wymagań MEiN. Korzystając z praktycznej publikacji, zrealizują Państwo wszystkie zadania pedagoga specjalnego, i dowiedzą się, w jaki sposób dostosować codzienną pracę do nowych regulacji prawnych.

Zobacz

Teczka pedagoga specjalnego

3 powody, dla których to pozycja obowiązkowa w każdej szkole:

  • Jesteś na bieżąco ze zmianami prawa oświatowego regulującymi funkcjonowanie pedagoga specjalnego w Twojej placówce
  • Zapewniasz 100% wsparcie dla pedagoga specjalnego mając pod ręką kompendium wiedzy ze wszystkich wymaganych obszarów pracy na nowym stanowisku
  • Jesteś zawsze przygotowany do kontroli dzięki kompleksowej dokumentacji opracowanej przez doświadczonych ekspertów

Wybierz swoją wersję

Wersja
Podstawowa
499,00 zł netto
524,13 zł brutto

  • Publikacja bazowa w wersji papierowej [1000 stron], w tym materiały merytoryczne i dokumenty, ankiety, karty pracy
  • Ok. 90 edytowalnych plików w wersji do wydruku na płycie CD
  • Limitowany dostęp do e-wydania publikacji
  • Kwartalne aktualizacje w cenie 369 zł netto
Dodaj do koszyka
Wersja
Premium
949,00 zł netto
1167,27 zł brutto

  • E-wydanie publikacji bazowej oraz dotychczas wydanych aktualizacji [1000 stron] z dostępem na rok
  • Materiały multimedialne do pobrania, w tym edytowalne dokumenty, ankiety, karty pracy
  • Dostęp do e-wydania wszystkich aktualizacji w formie zeszytowej
Dodaj do koszyka

Wybierz swoją wersję

Liczba stron

1000

Format

A4

Liczba aktualizacji w roku

4

Dodatki

W zależności od pakietu.

Koszt aktualizacji

Kwartalne aktualizacje w cenie 369 zł netto (W dowolnym momencie można zrezygnować z zestawów aktualizacyjnych, wystarczy złożyć rezygnację najpóźniej na 2 tygodnie przed ukazaniem się najbliższej aktualizacji.)

Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki w kwocie 43,05 zł brutto.

Najczęściej zadawane pytania

W tej wersji publikacji proponujemy roczny dostęp online do serwisu internetowego zawierającego e-wydanie publikacji oraz w cenie dodatkowe materiały w ramach minimum 3 aktualizacji serwisu w roku. Przedłużenie rocznego abonamentu na kolejny okres następuje automatycznie, pod warunkiem niezłożenia przez zamawiającego rezygnacji w terminie 14 dni przed końcem obowiązującego abonamentu.
Tytuł jest aktualizowany. Nasi eksperci cyklicznie proponują pakiety dodatkowych materiałów. Aktualizacje są płatne, szczegóły znajdziesz w sekcji „Dane szczegółowe”.
Przejdź do pełnego FAQ

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska Sp. z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Będziemy przetwarzać dane podane w formularzu wyłącznie w celu realizacji Twojego zgłoszenia. Pełna informacja o regułach przetwarzania danych osobowych dostępna jest tutaj.
Kontakt z wydawcą

Liczba stron

1000

Format

A4

Liczba aktualizacji w roku

4

Dodatki

W zależności od pakietu.

Koszt aktualizacji

Kwartalne aktualizacje w cenie 369 zł netto (W dowolnym momencie można zrezygnować z zestawów aktualizacyjnych, wystarczy złożyć rezygnację najpóźniej na 2 tygodnie przed ukazaniem się najbliższej aktualizacji.)

Do ceny należy doliczyć koszty wysyłki w kwocie 43,05 zł brutto.

Najczęściej zadawane pytania

W tej wersji publikacji proponujemy roczny dostęp online do serwisu internetowego zawierającego e-wydanie publikacji oraz w cenie dodatkowe materiały w ramach minimum 3 aktualizacji serwisu w roku. Przedłużenie rocznego abonamentu na kolejny okres następuje automatycznie, pod warunkiem niezłożenia przez zamawiającego rezygnacji w terminie 14 dni przed końcem obowiązującego abonamentu.
Tytuł jest aktualizowany. Nasi eksperci cyklicznie proponują pakiety dodatkowych materiałów. Aktualizacje są płatne, szczegóły znajdziesz w sekcji „Dane szczegółowe”.
Przejdź do pełnego FAQ

Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Forum Media Polska Sp. z o.o., ul. Polska 13, 60-595 Poznań. Będziemy przetwarzać dane podane w formularzu wyłącznie w celu realizacji Twojego zgłoszenia. Pełna informacja o regułach przetwarzania danych osobowych dostępna jest tutaj.
Kontakt z wydawcą
Asystent (Online)